Gepost: 17-04-2008 14:37
Lid sinds: 16-03-2008
8 bijdragen
Beste mensen,
Na heel wat mankementen rijd de auto nog niet perfect zie mijn verhaal hieronder.
Is er iemand van jullie kenners die nog een mogelijke oplossing weet?? uit ervaring.
Seat Toledo 1.6 16V 77KW AZD bouwjaar 2001 Benzine 130.000KM
Het probleem is dat de motor regelmatig niet het volle vermogen heeft tijdens het weg rijden in de 1e versnelling, hij reageert dan zoals je bv in 2e versnelling weg zou rijden. Dit duurt dan een aantal seconde voordat hij op gang komt en meer toeren krijgt.(bij koude motor reageert de motor wel goed en is het probleem er niet)
Het probleem is er ook niet constant, het valt mij op dat dit probleempje tijdens het rijden ontstaat, je voelt dan ook aan het rij gedrag dat de motor plots iets wat inhoud en minder trek vermogen heeft. Ook als je de auto dan goed door laat trekken in bv 2e versnelling houd de motor tussen de 5500 a 6000 toeren even in, na het inhouden trekt hij door tot zelfs in het rode of door bv in 3e versnelling constant zo rond de 3500 a4000 toeren te blijven rijden voel je dat hij iets wat inhoud.Het wil ook wel eens weg gaan als ik het contact uitzet en even wacht , het lijkt wel of hij zich dan op de een of andere manier RESET en is het probleem weer eventjes weg maar komt dan spontaan weer terug tijdens het rijden.
Het valt mij op tijdens het probleem als ik wil weg rijden zie ik dat de toerental meter bij het optrekken iets naar beneden zakt en dan pas oploopt ,terwijl als het probleem zich niet voor doet de toerental meter bij het optrekken gelijk omhoog stijgt.
De auto is uitgelezen en er zijn geen storingen bekend ook is het gasklephuis ingeleerd en afgesteld het is dan ook niet dat de auto extreem inhoud maar je merkt gewoon dat het niet optimaal is.Starten is geen probleem en ook stationair loopt de motor mooi.
In 1e instantie dacht ik dan ook dat het aan het gasklephuis zou liggen maar uit de diagnose blijkt dat deze niet kapot is, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat het aan de nieuwe injector(afstelling van de injectoren) ligt de andere zijn getest en gereinigd en de nieuwe is er zo opgezet.
VERVANGEN:
Uitlaat kleppen cilinderkop gereviseerd (geen compressie op 1e cil. hierdoor liept de motor niet goed)
Nieuwe Injector (zit op 4e cil.)andere 3 zijn gereinigd en getest
Distributieriem verv.
Nieuwe bougies
Nieuwlucht filter + Olie verv. +Filter
Gasklephuis gereinigd +ingeleerd en afgesteld in basispositie
Ik weet het zo 1,2,3 nier meer waar ik het moet zoeken wie heeft raad.
Groeten Klaas
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken