Gepost: 08-03-2011 23:24
iwan
Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel
Lid sinds: 04-09-2008
6389 bijdragen
Graag zou ik willen weten hoe jullie de feedback vinden van Bosch nadat je een service ticket hebt verstuurd aangaande een probleem met de KTS.
Daarbij zou ik ook graag willen weten wat jullie van de helpdesk vinden van Bosch.
Gemeten
Dit alles heeft te maken met problemen waarop ik stuit en ik krijg steeds vaker het gevoel dat er niets mee gedaan wordt. Wellicht zie ik het verkeerd maar zal een paar voorbeelden geven.
1) Had pas tot twee keer toe een BMW. Hierbij was in systeemoverzicht te zien dat er in bepaalde modules fouten stonden. Echter verbinding maken met die modules is niet mogelijk. Antwoord van de helpdesk: Je kunt ze toch wissen met F7. Dat kan wel, maar ik weet dan niet welke foutcode erin staat. Dus geen zinvolle aktie. Antwoord van helpdesk: Stuur maar een service ticket. Aangezien ik na elke service fax warbij ik geen reactie krijg dit aangeef bij bepaalde mensen van Bosch,ze zullen me wel een zeikerd vind, krijg ik nu vaak wel een reactie terug. Echter die is bijna altijd: we zullen dit aangeven in Duitsland. Verder hoor je er niets meer van.
2) Service resetten van een Chervolet Captiva. Dit is manuel te doen, echter heel vaak werkt dit niet. In de KTS geen functie voor. Antwoord van de helpdesk: Dan moet je maar even langs de dealer, we kunnen het aangeven in Duitslan. Echter denken we niet dat dit gaat veranderen??? Gelukkig heb ik nog een andere tester. Die had die functie ook niet. Mailtje en de volgende dag een bestandje om het toch te kunnen doen. Zie hier het verschil!!
3) Vandaag een Prius. Zie boven. Deze had onderhoud. Hierbij hoorde het verversen van de remvloeistof. Bij deze auto's moet je dit met een tester doen, anders krijg je de achterwielen niet ontlucht. In de KTS was daar in ABS/ESP onder speciale functies een functie voor. Echter ik gebruik de nieuwe update manager (waarbij je dus wekelijks/maandelijks de nieuwste software op je KTS kan zetten) Gisteren waren er dus een aantal updates. Deze staan op de KTS. Echter na lang overleg met de helpdesk werd duidelijk dat door deze update het niet meer mogelijk is deze auto te selecteren. In esitronic nog wel, maar je kunt dan niet naar de KTS functie. Op de helpdesk hadden ze 1 pc waarbij het wel ging, deze had oudere software en bij de andere waar de nieuwere software opstand, was het ook niet mogelijk. Dus na lang proberen was het antwoord: Stuur maar een service ticket. Nu waren bij mij de remmen niet los geweest dus had ik niet echt een probleem, maar stel dt je dus echt moet ontluchten ipv verversen. Dan kan je die auto opladen en naar de dealer toe voor remmen verversen. Dit mag toch niet gebeuren. Hier moet onmiddelijk aktie op worden ondernomen. Zodat niet starks iemand anders dus echt een probleem heeft. Mijn vraag aan jullie is dus, wat zijn jullie ervaringen. Misschien kunnen we die bundelen en aan Bosch geven. Ook is het misschien een idee om een topic te starten waarin we problemen aangeven waarvoor we een service ticket moeten verzenden. Als we dat dan allemal doen. krijgen ze heel veel verzoeken op verbetering en gaat het misschien wat sneller. Dit is niet om de KTS af te vallen. Ik vind het nog steeds en van de meest veelzijdige testers, maar grijp steeds vaker als eerste tester naar een andere. Ik wil alleen dat er meer interactie komt tussen gebruiker en maker.
Bijgewerkt door iwan op 08-03-2011 23:25
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken