Gepost: 17-12-2017 21:20
stievie
After sales manager
Universeel
Lid sinds: 19-03-2014
194 bijdragen
Beste,
Ik ondervind een raar probleem met een skoda fabia.
Deze staat regelmatig met een lege accu.
Zelfs al heeft men er 40 km gereden , bij aankomst stil leggen en onmiddelijk opnieuw starten wil niet lukken batterij plat . deze is reeds vorig jaar vervangen en enkele dagen terug getest en goed bevonden.
Is wel zo na de 40 km gereden te hebben en zonder de motor uit te zetten was er een laadspanning van 12,45 v ( te weinig volgens mij) . ik zou durven vermoeden dat de alternator slecht is maar ik zie op het schema dat hier de alternator geregeld wordt door de motor ecu ofwel de carrosserie ecu.
nog iets wat opvalt dat de motor na start na enkele sec iets sneller gaat draaien. wat bij andere modellen erop wijst dat de laadspanning niet in orde is en toch meet ik op dat moment 13.60 v ongeveer .......
iemand ervaring hiermee, of gewoon de alternator vervangen ?
Gemeten
laadspanning soms 13.50 v of 12.80v .........
Uitgelezen met
Gutmann macss 42
Foutcodes
1117 belastingssignaal dynamoaansluiting "DF" / 446 voedingsspanning - stroomvoorziening te laag . 907 ingreep lastmanagement
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken