Gepost: 17-05-2009 22:24
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
ik heb een octavia rs 1.8t
Bij vollast voel je het vermogen iets terugvallen tussen 2500 en 3000 rpm, en dan ff later bij 3500 weer en bij 4500 enz.
je voelt als t ware een golfbeweging.
LMM is vervangen door een originele bosch ruil LMM.
n75 klep is ook vervangen.
motor loopt volledig origineel.
Geen foutcodes,
met de vag-com is op het scope-beeld ook te zien dat de inlaatdruk varieert, alleen weet ik dus niet of de druk echt varieert of
dat het een fout is van de map-sensor. dat laatste lijkt mijzelf erg onwaarschijnlijk.
Wat ik erg vreemd vind, is als ik het scope-beeld van de LMM ernaast zet, dezelfde variatie zichtbaar is,
je kunt de curve van de LMM en de druk bijna op elkaar leggen.
Zou de originele LMM van Bosch (van nog geen week oud) dan toch defect kunnen zijn?
Met de Bosch KTS is de actuator van de turbo aan te sturen, dit werkt prima.
Iemand nog andere ideeen?
Een lekkage in een drukslang of vacuumslang lijkt mij niet te resulteren in een periodiek terugkomende schommeling van de druk?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken