Gepost: 07-12-2015 18:15
JanHuybs
Zaakvoerder
Auto's Bart Huybs nv
Anders/Overig
Lid sinds: 17-11-2015
83 bijdragen
Beste collega's
Ik heb een probleem bij een Octavia. De wagen regenereert niet automatisch. Verschildruksensor en temperatuursensoren zijn ZEKER goed.
De meetwaardes aansturing van de EGR en de positiesensor van de EGR komen overeen. Echter, in de details van de foutcode, berekent men bij Bosch dat de wagen 2gram lucht per seconde te weinig zou aanzuigen.
Mogelijke oorzaken:
Defecte LMM, EGR blijft open staan of verstopte roetfilter/uitlaat.
De LMM is getest en blijkt goed te zijn. De uitlaat is niet verstopt, want als ik de wagen geforceerd regenereer of de foutcodes wis, rijdt de wagen perfect. Een verstopping is een verstopping, die gaat niet "zomaar" weg. De EGR blijft open staan lijkt mij logisch, daar de EGR-kleppen bij deze wagens om de haverklap defect gaan.
Mijn vraag: waarom komen de aansturing en de positie dan wel overeen ? Heeft er iemand al ervaring met dit probleem ? VAG algemeen ?
Bedankt
Gemeten
Temperatuursensoren, EGR, ...
Uitgelezen met
KTS / ODIS / VCDS
Foutcodes
P2458 00
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen