VAG 16606 P0222

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Skoda
Merk
Skoda
Model
Superb
Type
TYPE 3T
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009/3
Brandstof
Benzine
Reacties
9
Bekeken
6088
Gepost: 14-10-2013 11:58
Professional

SpannerMan

Lid sinds: 28-05-2013
9 bijdragen

Beste forum leden

Na het vervangen van de benzine-injectoren waarbij de accu is losgenomen verschijnt nu de foutcode P0222 / VAG code 16606. Deze codes zijn uitgelezen met VAG COM.

Ook brandt nu het waarschuwingslampje van het bandenspanningscontrole systeem. (bandenspanning alle 4 de wielen gelijk aan elkaar)

Signalen aan gasklephuis gemeten met een oscilloscope. In de werkplaats bij een stilstaande motor zijn deze in orde. Wanneer de motor belast wordt dan verschijnt de foutcode direkt en valt het signaal van pen 1 aan het gasklephuis naar 0 volt. Het signaal van Pen 4 en Pen 2 (5 volt) blijft aanwezig. De draden van het gasklephuis naar de ECU zijn belast doorgemeten en zijn in orde.

Gasklephuis is in geleerd met VAGCOM de inleerprocedure is bevestigd met "OK"

Ik heb gelezen dat eventueel de l-sensoren hier een invloed op kunnen hebben. Ik begrijp de relatie tussen deze componenten niet maar de sensoren zijn in orde.  Normaal gesproken had ik het gasklephuis vervangen maar doordat het bandenspanningslampje is gaan branden, en ik de storing niet in de werkplaats kan reproduceren ben ik achterdochtig geworden. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en kan mij een tip geven?

Gemeten

Gasklephuis, motor uit, contact aan, gaspedaal niet ingetrapt pen 4 0.85 volt pen 1 4.17 volt Gaspedaal ingetrapt omgekeerde waarden, signaal valt niet weg bij langzaam intrappen.

Uitgelezen met

VAG COM

Foutcodes

P0222 / 16606

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.