Gepost: 14-10-2013 11:58
Lid sinds: 28-05-2013
9 bijdragen
Beste forum leden
Na het vervangen van de benzine-injectoren waarbij de accu is losgenomen verschijnt nu de foutcode P0222 / VAG code 16606. Deze codes zijn uitgelezen met VAG COM.
Ook brandt nu het waarschuwingslampje van het bandenspanningscontrole systeem. (bandenspanning alle 4 de wielen gelijk aan elkaar)
Signalen aan gasklephuis gemeten met een oscilloscope. In de werkplaats bij een stilstaande motor zijn deze in orde. Wanneer de motor belast wordt dan verschijnt de foutcode direkt en valt het signaal van pen 1 aan het gasklephuis naar 0 volt. Het signaal van Pen 4 en Pen 2 (5 volt) blijft aanwezig. De draden van het gasklephuis naar de ECU zijn belast doorgemeten en zijn in orde.
Gasklephuis is in geleerd met VAGCOM de inleerprocedure is bevestigd met "OK"
Ik heb gelezen dat eventueel de l-sensoren hier een invloed op kunnen hebben. Ik begrijp de relatie tussen deze componenten niet maar de sensoren zijn in orde. Normaal gesproken had ik het gasklephuis vervangen maar doordat het bandenspanningslampje is gaan branden, en ik de storing niet in de werkplaats kan reproduceren ben ik achterdochtig geworden. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en kan mij een tip geven?
Gemeten
Gasklephuis, motor uit, contact aan, gaspedaal niet ingetrapt
pen 4 0.85 volt pen 1 4.17 volt
Gaspedaal ingetrapt omgekeerde waarden, signaal valt niet weg bij langzaam intrappen.
Uitgelezen met
VAG COM
Foutcodes
P0222 / 16606
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken