Gepost: 23-10-2023 20:06
Lid sinds: 19-05-2008
395 bijdragen
Goedendag, we hebben hier een Rexton BENZINE die niet meer aanslaat. Auto zou zijn afgeslagen!? En motor sloeg toen niet meer aan. Auto is al bij andere garage geweest en daar zijn krukas en nokkenassensor vervangen, echter zonder resultaat. Omdat er een achteraf alarm in zit is de auto naar ons gesleept. Motor draait netjes rond maar slaat niet aan ( wat wel meteen opviel was dat de Toerenteller niet werkte!! Dit zou volgens een SsangYong specialist kunnen omdat de TT pas werkt als de ECU is vrijgeschakeld?? Specialist kon mij echter ook niet verder helpen!) Auto uitgelezen, foutcodes P1570 Immobilizer not coded, P0231 Fuelpump relay open circuit to ground en P0010 cam actuator short or open circuit to ground. Fouten zijn niet wisbaar. Eerst alarm cq extra onderbreking gecontroleerd, deze was echter al doorverbonden ( niet door andere garage). Relais van BS pomp is goed, zekering van BS pomp is goed. Hier staat ook spanning op. Als men relais doorverbind loopt BS. Ook geen vonk! Met scoop krukassignaal gemeten, dit is goed ( voorbeeld via Pico). Signaal komt ook op ECU aan. Voedingen en massa op ECU aanwezig (Ook zekering op OVPR ( overspanningsmodule ok). Ik vermoed dat de IMMO de ECU niet vrij geeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik de ECU kan laten testen ( staat niet bij ACtronics in lijst) cq evt IMMO off kan laten maken. Of andere optie's? Ook al is het een oude MB motor, toch is de rest exotisch!
Schema aanwezig, gekregen via AutoNiveau.
Gemeten
Voedingen, massa, signaal met Scope. Relais getest
Uitgelezen met
Launch
Foutcodes
P1570= Immo not coded
P0231=Fuelpump relay open circuit to ground
P0010=Cam actuator short or open to ground
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken