p0302 en op 3 cilinders lopen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Subaru
Merk
Subaru
Model
Forester
Type
Forester
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002/1
Brandstof
LPG
Reacties
10
Bekeken
2753
Gepost: 22-10-2015 10:07
Professional

Melissen

Lid sinds: 21-10-2015
5 bijdragen

 Beste technici,

Ik heb een probleem met een Subaru Forester 2.0turbo op LPG. Deze loopt op 3 cilinders, zowel op benzine als LPG. Als hij een tijd stil heeft gestaan wil hij soms wel op 4 cilinders lopen, maar gaat daarna vaak weer snel op 3 cilinders lopen.

Wat hebben we al gedaan:
- bobine cilinder 2 vervangen
- bougie cilinder 2 vervangen
- bougie en bobine cilinder 2 en 4 gewisseld, probleem blijft op cilinder 2
- klepspeling gecontroleerd (model met klepstelplaatjes). inlaat 0,25 en 0,25. uitlaat 0,10 en 0,15 (koud gemeten). Zou dus voor een koude start voldoende moeten zijn. Uitlaat zou eigenlijk 0,25-0,30 mogen zijn.
- compressie koud gemeten. cilinder 2 10 bar. (cilinder 4 9,5 bar). Dus zou koud geen probleem hoeven geven
- bobines en bougies getest door deze te demonteren en los tegen het blok aan te sluiten en dan te starten. dan zie je de bougies van cilinder 2 en 4 goed vonken. dus ook deze aansturing is goed.


Loopt de auto op LPG en op 3 cilinders, trekken we 1 voor 1 de stekkers van de lpg injectoren af. Bij cilinder 1, 3 en 4 merk je een duidelijke toeren terugval. Op cilinder 2 is er geen terugval. Probleem zit dus echt op cilinder 2.

We dachten zelf aan een lekkende klep, maar de klepspeling en compressie lijken dit tegen te spreken....

*auto is door inruil verkregen, dus helaas weinig historie over deze auto.
*radiateur is ook aan bovenzijde lek, of de auto met te weinig koelvloeistof heeft gereden is dus niet bekend. Lekke koppakking zou iets kunnen verklaren, maar de compressie spreekt dit weer tegen.


Wie heeft dit eerder bij de hand gehad, of weet de oplossing?

Gemeten

klepspeling, bougies, bobine, compressie

Uitgelezen met

delphi

Foutcodes

p0302

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.