geen stuurbekrachtiging na inbouwen/aansluiten

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Suzuki
Merk
Suzuki
Model
Alto
Type
TYPE RF
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003/4
Brandstof
Benzine
Reacties
11
Bekeken
6839
Gepost: 21-06-2013 21:58
Professional

rayauto

Lid sinds: 02-09-2009
45 bijdragen

Ik heb hier een Suzuki Alto zonder stuurbekrachtiging in de bedrijfsvoorraad. Ik kan deze verkopen aan een klant als ik hier (electrische) stuurbekrachtiging in bouw. Deze heb ik 2de hands gekocht en dacht dat het een kwestie van inbouwen was en dat er wel een stekker-aansluiting aanwezig zou zijn in de kabelboom. Helaas dus niet, dus heb ik alle 6 contacten en een dikke + en en dikke - vanaf de stekker van de stuurbekrachtiging "ingelust" in de bestaande kabelboom. Te weten:

zwarte kabel / witte streep: aangesloten op aarde gelijke kleur in kabelboom.

Paarse kabel / geel gestipt:aangesloten op witte brede stekker van instrumentenpaneel.

Bruine kabel / geel gestipt: aangesloten op grijze brede stekker van instrumentenpaneel

Blauwekabel / gele streep: aangesloten op grijze brede stekker van instrumentenpaneel
 

Paarse kabel / witte streep: zwart stekkertje uit kabelboom zonder aansluiting ( Iemand enig idee waarvoor deze dient?)

Blauwe kabel/ rode streep: Aangeloten op zelfde kabel die naar de diagnosestekker gaat.

Deze kabel vertakt naar 3 aansluitingen op 1 (dus) diagnosestekker 2 wit stekkertje en naar 3 geel stekkertje naar de zekeringkast.

Dikke Zwart/ rode kabel(+) heb ik op de continue + van de zekeringkast aangesloten met een 30 amp zekering ertussen

Dikke Zwarte kabel (-) heb ik goed aan een carrosserie - punt bevestigd.

Alles zou het nu moeten doen. Niet dus! Ik krijg nu inderdaad WEL + en - op de aansluitstekker  van de stuurbekrachtiging ( deze is aangesloten op een soort relaiskastje hierop ), maar verder op de stuurbekrachtigingspomp komen + en - draden waar ik geen spanning meet.

Mijn vraag is nu: Heb ik electrisch toch nog iets verkeerd aangesloten of is het het kastje (met waarschijnlijk een relais) waar ik + en - meet misschien defect, waardoor deze de pomp niet aanstuurt?

Jezus wat een verhaal, ik hoop dat iemand zich hier even in wilt verdiepen bvd Ray. 

   

Gemeten

Spanningszoeker 12V

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen