Gepost: 26-01-2009 21:50
Lid sinds: 08-01-2008
52 bijdragen
Hallo mede technici.
Klant komt bij mij met hortende en stotende suzuki, het is net of krijgt ie teweinig brandstof na demontage van het filter bleek deze maar half vol te zitten.Het traject tank brandstoffilter gecontroleerd , dit was goed er was voldoende doorstroming.Brandstoffilter volgegooid met forte dieselcleaner en gemonteerd.Motor liep nog steeds niet goed,toen de luchtaanzuigslang losgehaald en we konden weer gasgeven.hierna het luchtfilterhuis en aanzuiging achter binnenscherm gecontroleerd en dit bleek inorde.Niet lang daarna kwam het euvel terug,klant is naar de dealer geweest en die heeft een brandstofopvoerpomp geplaatst tussen de tank en het filter.3 dagen perfect gereden en daarna begon het gedonder opnieuw.Er was niet met de auto te rijden hij reageerde totaal niet op het gas,terwijl hij stationair loopt als een zonnetje.De auto werd weer naar mij gebracht en wegens drukte 2 dagen laten staan.Toen de auto ingezet voor woon werk verkeer en 4 dagen geen enkele storing gehad,tot vandaag.auto uitgelezen met delphi, bosch en snap on diagnose app maar er zijn geen storingen uit te lezen, met de knipper methode heb ik foutcodes 27 en 73. In deze Suzuki ligt een mazda motor nl 2.0 TDI 64kw RFT, wie weet wat de foutcodes inhouden en wie heeft zoiets eerder meegemaakt.Auto heeft het probleem zowel bij koude als warme motor en doormiddel van doorzichtige brandstofslang is het brstofsysteem gecontroleerd op lucht,Auto start zowel koud als warm direct en loopt ook direct mooi rond, wie kan mij hierbij helpen ???
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken