CO. stationair te hoog

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Suzuki
Merk
Suzuki
Model
Swift
Type
TYPE SF
Uitvoering
-
Bouwjaar
1993
Brandstof
Benzine
Reacties
3
Bekeken
5690
Gepost: 30-03-2009 20:53
Professional

MarcoB

Lid sinds: 21-02-2008
2 bijdragen

Goede avond,

ik had vandaag een swift voor de apk met hetzelfde probleem.

Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt en ook als de motor wam is gaat hij heel traag naar het stationaire toerental. Hij blijft bij gasloslaten een aantal seconden draaien op 1200t/min en zakt dan langzaam terug naar de 950t/min.

Ik heb de vacuum aansluitingen gecontroleerd, lijken in orde.
Op het gasklephuis zit een sensor met een groene stekker, aan deze kabel is een weerstand gemaakt? Vreemd??
Deze sensor is volgens mij voor de inlaatlucht temp.

Verder is het zo, dat de stelschroef voor het stationair toerental volledig is dicht gedraaid om het toerental onder de 1000t/min te krijgen. lijkt me ook niet normaal.

Als je het luchtfilter open maakt valt op de injector enorm veel brandstof inspuit.
Het HC staat stationair dan ook op +/-220ppm en het CO loopt op naar zo,n  2,5%
m'n lambda waarde staat op 0,9 en m'n CO2 zakt naar 12.

Mijn idee is dat de motor deels op z'n choke blijft lopen.

Heeft iemand hier verder ervaring mee???

Mvgr MarcoB

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen