Gepost: 15-05-2012 18:23
Lid sinds: 22-11-2007
28 bijdragen
Na de koude start pakt de automaat netjes op schakelt soepel, kick down en lock up werken goed en zolang je met de auto blijft rijden is er niets aan de hand. Zet je de motor uit na een bepaalde afstand (motor en versnellingsbak zijn volledig op bedrijfstemp.) en wil je de auto na plm. 3 uur weer gebruiken dan wil de auto na het inschakelen van de voor- of achteruit niet van zijn plek. wel als je het toerental wat verhoogt, maar met een gillend geluid uit de bak schiet hij er plotseling in en met een schok komt hij dan in beweging.
Dit probleem heb je niet als je de wagen volledig laat afkoelen, bij wijze van spreken, gebruikt hem de volgende dag, dan is alles weer normaal.
Dit probleem geeft het gevoel alsof er achter de oliepomp in de bak een drukventiel zit wat zich ophangt bij een bepaalde temp. waardoor er in de eerste instantie in die unieke situatie geen druk opgebouwd kan worden waardoor de automaat noch schakelen noch aandrijven kan.
Oliezeef en olie reeds vervangen. Brein/ schakelhuis gedemonteerd, schoongemaakt, plunjers en kleppen op gangbaarheid gecontroleerd. Olie is schoon.
Uitkomst voor het zoeken naar de storing zou zijn een schema van de hydraulische werking van de bak.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken