Gepost: 25-11-2022 08:51
conny98
Vakgarage de Wit Schoonhoven
Anders/Overig
Lid sinds: 25-01-2020
1 bijdragen
Goedemorgen,
Wij hebben hier een tesla staan waarbij de luchtvering compressor stuk bleek te zijn. Deze vernieuwd inclusief nieuw relais en de zekering 40A die eruit lag vervangen.
Bedrading gecontroleerd op sluiting e.d.
De compressor draaide weer en de auto ging weer op normale hoogte verkeren. Ook de instellingen in het scherm betreft rijhoogte werkte weer.
Bijna op het punt om de auto weer terug te geven kwam er een melding luchtvering afstelling, auto mogelijk niet vlak. Conclusie pomp draaide weer niet.
In de schema's gekeken en blijkt dat er 2 kleppen in de compressor zitten. Als ik deze handmatig een voeding geef blaast ie echt hard af. Daarna kan de pomp gewoon weer draaien.
Er zitten twee uitgangen op de pomp. 1 gaat naar de voorraadtank en de ander loopt naar het kleppenblok waarvandaan de luchtbalgen gevuld worden.
Het lijkt erop dat de kleppen op de een of andere manier niet of niet goed aangestuurd worden..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gemeten
Voedingen, massa's (belast)
Foutcodes
W007 Leveling not possible (uitgelezen in service mode)
Downloads (1)
- schema-luchtvering-tesla-model-s.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken