Aygo slaat niet aan, geen foutcodes

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Toyota
Merk
Toyota
Model
Aygo
Type
TYPE B1
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Benzine
Reacties
22
Bekeken
1597
Gepost: 05-04-2023 18:57
Topmonteur

marc1123

Autotechnicus
A&M AutoTech
Universeel

Lid sinds: 26-03-2012
790 bijdragen

Wij hebben hier een Toyota Aygo uit 2010,


Deze is binnen gebracht dat de auto niet aan slaat

Er zijn geen foutcodes in de ECU en ook niet in de module van de startonderbreker.

De auto heeft geen injector aansturing en ook geen vonk, is met de scope ook nagekeken, voeding en massa bobines belast getest, voeding injectoren ook belast getest.

Voedingen en massa's van ecu en immo zijn belast nagekeken met bijgevoegde schema's

Probleem met de 2 communicatiedraden is bekent, zijn met de scope nagekeken bij de ecu stekker en ook op de stekker bij de immo module, Op contact aan is er op een draad een aantal seconde een mooi bloksignaal te zien en op de andere draad een constant bloksignaal.

Brandstofpomp draait als de motor gestart word, volgens de documentatie ziet de ecu dan ook een krukassignaal, in de livedata is dit ook te zien, die is met starten 350/400 tpm.

In de livedata bij beide modules niks geks te zien, sleutel word herkent, startonderbreker gaat ook van set naar unset als je hem op contact draait, via de tech-info van Toyota ook alle live data gegevens kunnen vergelijken, hier ook geen afwijking te vinden.

Stappenplan voor diagnose van Toyota ook nog gevolgd, bij deze storing moet je dan alle voedingen nakijken, maar daar zijn geen fouten te vinden.

Krukas en nokkenas signaal met de scope nagekeken, gemeten op stekker ecu, ziet er mooi uit, ook vergeleken met de database van Picoscope en ziet er hetzelfde uit als het voorbeeld.

kleppendeksel is er af geweest om timing na te kijken, staat goed, als je de motor met de hand ronddraait dan voel je bij 2 krukasrotaties gewoon 3 keer compressie, dus lijkt mij wel genoeg om te kunnen lopen.

Op basis van de meting hierboven de ecu vervangen door een gebruikte met hetzelfde nummer, maar dit maakt geen verschil, ook de synchronisatie uitgevoerd door pin 4 en 13 van de obd stekker door te verbinden en 45 min op contact laten staan, met beide ecu's geprobeerd, alleen dacht ik dat als dat het probleem was dat hij dan aanslaat en daarna weer af.


Hebben jullie nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

Gemeten

Voedingen ecu, immo, bobine en injector Signaal kruk/nokkenas

Uitgelezen met

Bosch, Launch, Autlel en Topdon

Foutcodes

Geen foutcode's

Downloads (5)

  • 1krfel-stekker-locatie-motorruimte.pdf
  • 1krfel-stekker-locatie-motorruimte-2.pdf
  • ecs-1kr.pdf
  • immo.pdf
  • ontsteking.pdf


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen