Gepost: 09-05-2018 09:42
Bart02
Allrount medewerker
Universeel
Lid sinds: 10-01-2014
48 bijdragen
Hallo,
Ik heb hier een landcruiser die was uitgevallen tijdens het rijden en kwam met foutcode P1226 Brandstoftoevoer foutief. Via diagnosewijzer van bosch kom je dan bij de scv kleppen uit, weerstandsmeting aan de kleppen verricht en deze vielen buiten de tolerantie. Kleppen vervangen door originele, fout gewist en klant weg gestuurd na proefrit. De auto reed goed.
Week later klant belt op dat de auto weer uitgevallen was. Dezelfde foutcode was aanwezig. De auto is daarna bij de klant nog een aantal keer uitgevallen. Er is nu een foutcode bij gekomen en dat is P0190 raildruksensor signaal niet logisch. Dit lijkt mij op een te lage raildruk.
Het probleem is ook erger geworden want bij starten wil die af en toe onrustig lopen en nagelen en roken. Waarbij het vermoeden is dat er een injector slecht inspuit/open blijft staan. Het probleem is dat het niet is voorgekomen sinds de auto bij ons staat. Heb er zelf 200km mee gereden zonder problemen.
Verschil volume van de injectoren zijn:
cil 1 1,8mm3
cil 2 0,9mm3
cil 3 0,4mm3
cil 4 0,0mm3
Injectoren zijn een jaar geleden vervangen ivm nagelen.
Brandstoffilter is minder dan een jaar en 5000km oud.
Overlegt met Terlouw om de injectoren te testen maar deze gaf aan dat dit geen nut had omdat de fout sporadish is.
Als de auto is uitgevallen en je pompt op het onluchtingspompje op het brandstoffilter is deze binnen 3 keer hard. Een probleem in de aanvoer lijkt me dan grotendeels uitgesloten. Brandstofleidingen zijn ook vrij van roest.
Klant is zelf technish aangelegd zodat ik via de telefoon heb gevraagd wat de auto deed omdat het bij ons niet voorkwam.
Zijn er hier mensen met een soortgelijk probleem of tips voor controles welke zijn uit te voeren als de motor goed loopt.
Gr.
Bart
Gemeten
Verschil volume verstuivers.
Raildruk
Scv kleppen.
Uitgelezen met
KTS, Launch
Foutcodes
p1226, p0190
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken