Gepost: 11-01-2012 10:06
Lid sinds: 02-02-2011
53 bijdragen
Hallo ik heb hier een Toyota LandCruiser 3.0 D4D (KDJ125L) waarbij het vermogen wegvalt (soms gaat het ook zo weer even tijdje goed). Bij volgas valt hij terug naar 3000 toeren en zakt dan verder terug naar 2000 toeren, als je gewoon volgas houd loopt hij soms ineens weer op tot 3500 toeren en zakt dan weer terug.
Als je bij volgas terwijl hij dus maar 2000 toeren maakt bijpomp met het handopvoerpompje op het brandstoffilterhuis loopt het toerental wel op naar de max (4600 toeren) Stop je met pompen zakt het toerental na een paar seconden weer terug.
Brandstoffilter 2 weken geleden vernieuwd, probleem was toen over. 1.5 week later weer precies hetzelfde probleem.
Nu brandstoftank gedemonteerd en aanzuigzeef in tank schoongemaakt. Geen resultaat.
Motor rookt niet, en op de momenten als hij het goed doet loopt hij ook perfect.
Bij uitlezen meestal geen storingen (2 keer P0500 rijsnelheids-sensor signaal niet logisch)
Bij volgas geeft kts een gaspedaalstand aan van ongeveer 76% is dit normaal?
Wat voor een functie heeft het elektronisch "apparaatje" op het brandstoffilterhuis (2 draads) naast het hand opvoerpompje?
Lees op internet veel over beruchte SCV klepjes op de brandstofpomp. Wat regelen deze klepjes precies, en kan dat met deze storing te maken hebben?
Misschien overdruk ventiel van de commonrail niet goed, teveel retour?
Wie kent dit probleem? Alvast bedant voor het meedenken!
Uitgelezen met
bosch kts
Foutcodes
p0500
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen