Gepost: 21-09-2021 19:44
Lid sinds: 19-05-2008
395 bijdragen
Wij hebben hier een Toyota ProAce Automaat uit 2-3-2017 staan. Wij bouwen dubbele bedienigen in voor rijscholen. In de ProAce Automaat is een extra rempedaal voor de instructeur/CBR examinator gemonteerd. Het CBR eist een verklaring motormanagement ( verklaring van importeur, dat bij gelijktijdig intrappen van rem en gaspedaal het vermogen niet toeneemt) of een Stopknop ( bij intrappen van extra rempedaal door CBR examinator, moet het voertuig/motor uitvallen!!) Dit wordt gedaan dmv een sensor op de dubbele bediening die een relais aanstuurt waarmee je iets kunt onderbreken).
Nu geeft Toyota geen verklaring motormanagement, dus moet er een stopknop in. Ik heb voor deze rijschool in 2020 al zo'n ProAce (bj2020) gemaakt en heb toen zekering F8 in de zk in de motorruimte onderbroken. Dit werkte goed, er waren daarna ook geen storingsmeldingen! Bij deze ProAce dacht ik ook zo te handelen, echter zat op F8 geen brandstofpomp en bij de rest vd zekeringen ook niet. Krukassensor, injectoren onderbreken veroorzaakt ook storingen die na aan/uitzetten van contact (en opheffen onderbreking) blijven!
Heeft iemand een tip wat ik zou kunnen onderbreken?
En ja, het is gevaarlijk als je stilvalt. Maar het CBR wil dit zo.
Gr. Roger.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken