Gepost: 16-09-2021 21:09
Lid sinds: 25-11-2007
165 bijdragen
Bij bovenstaande auto is de vacuumpomp vastgelopen. Deze pomp is elders vervangen en de auto rijdt (en remt) nu goed, echter foutcode P0017 komt steeds bovendrijven. Niet meteen, soms kun je een stukje rijden zonder fouten, soms gaat de P0017 staan in het kopje "te verwachten foutcodes" zonder een harde fout te worden met bijbehorend storinglampje en soms geeft hij nagenoeg direct een fout met storinglampje.
Timing gecontroleerd met scope en inderdaad, de uitlaatnokkenas staat (bijna) een sinusgolf van de krukas verkeerd. De inlaatnokkenas staat keurig op tijd.
Wie is bekend met deze motoren. De vacuumpomp is vastgelopen en deze is gemonteerd aan het einde van de uitlaatnokkenas dus ik denk dat de nokkenas een opdonder gehad heeft. Dan zou je denken dat deze gebroken zou zijn, maar gezien de fout en de geringe afwijking lijkt het er meer op dat deze getordeerd is (wat volgens mij niet kan). Of zou de nokkenas iets verzet kunnen zijn in de nokkenasversteller waardoor de timing niet meer klopt. Zit deze bijvoorbeeld vast met een spie?
Wie denkt met me mee......
Gemeten
foutcodes, timing met scope, controle van nokkenasverstellers
Uitgelezen met
Snap-on
Foutcodes
P0017 correlatie krukasstand/nokkenaspositie rij 1 sensor B
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen