Triumph TR7 van carburatie naar injectie.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Merk
Model
Type
Uitvoering
-
Bouwjaar
1980/6
Brandstof
Benzine
Reacties
17
Bekeken
501
Gepost: 02-08-2018 08:36
Professional

RobertStier

Technisch manager (gepensioneerd)

Lid sinds: 21-03-2010
33 bijdragen

.Op mijn gevorderde leeftijd van 77 jr, wil ik de motor van mijn TR7 wijzigen van carburatie naar injectie. Vorig jaar heb ik een eendaagse motor management cursus gevolgd bij “Jeroen Bosma – BS-AutoTune”; derhalve zijn de principes mij bekend.

Echter zou ik een volledig injectiesysteem van een ander automerk willen gebruiken, bijvoorbeeld een 2 liter motor uit de beginjaren 2000. Omdat de aansluiting van injectierail en met name het inlaatspruitstuk nooit zullen passen, heb ik ook gedacht om een complete modernere motor te plaatsen, maar dat levert wellicht nog meer problemen op. Wellicht is het huidige carburatie-inlaatspruitstuk aanpassen dan toch beter,

Mijn motivatie is, behalve de techniek, de steeds strenger wordende milieu eisen in NL, ook voor klassieke auto's.

Ik heb de volgende vragen:

  • Is dit idee praktisch uitvoerbaar voor de TR7?

  • Zou ik de ombouw moeten beperken tot de electronica, ECU en bedrading en de overige mechanische onderdelen aanpassen of maken en met name voor het huidige inlaatspruitsuk?

  • Welk motor managementsysteem uit welke auto zou u mij aanbevelen?

  • Idem voor de gehele motorwisseling.

  • Zijn er onder u die een dergelijke aanpassing hebben uitgevoerd?

  • Kunt u mij verwijzen naar links op het internet. In de USA worden dergelijke ombouwoperaties vaak gedaan, maar met name op 8 cilinders USA-trucks en nauwelijks voor kleinere niet USA-motoren.

  • Dank u alvast voor uw bijdragen. Vriendelijk groet, Robert.

Gemeten

NVT

Uitgelezen met

NVT

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken