Gepost: 29-12-2018 21:25
pieter_ken
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 11-12-2016
46 bijdragen
Goede avond,
Volgend probleem doet zich voor Chevrolet captiva 2014 2.2 diesel 160PK.
Motor wordt te warm over de 90 graden zelf tot in het rood. Op dat moment geeft de kachel geen warme lucht meer.
Zo te zien lijkt er geen druk op het circuit te zijn dus ik dacht aan de waterpomp (geen circulatie)
Nu bij het demonteren van de waterpomp die op de Multiriem is aangedreven zie ik dat er een elektrisch contact aanwezig is aan de poulie van de pomp.
Weerstand is 10 ohm, bij het aansturen is er geen klik voelbaar. De pomp eens gedemonteerd en binnen is zoals bij een gewone waterpomp een kunststof schoep. Deze draait langs de ene kant Loos maar de draairichting van de motor draait deze mooi mee met de poulie.
Wie kan mij wat meer informatie bezorgen betreft de pomp alvorens verder te zoeken?
Onderdeelnr: 25189645
Foto zie link: https://i.ebayimg.com/images/i/322732052433-0-1/s-l1000.jpg
Alvast bedankt,
Pieter-Jan
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken