Gepost: 14-10-2022 17:08
LoFaix
After sales manager
LoFaix engineering
Anders/Overig
Lid sinds: 22-02-2020
6 bijdragen
Goededag. Enige tijd geleden een gereviseerd blok geplaatst in een Amarok 2.0 biTDI, Na wat km hield de HD brandstofpomp er mee op, metaal deeltjes overal. Gereviseerde pomp besteld, injectoren vervangen, nieuwe brandstofsruk sensor, nieuwe brandstofdruk regelaar, alle leidingen doorgespoeld, nieuw brandstoffilter en de tank volledig gespoeld en schoon gemaakt. Hij loopt weer prima, alleen als je af en toe het gas flink in trapte verscheen de foutcode P0087 (rail pressure to low, met een gereviseerde pomp dacht ik niet aan de pomp). Zo lang je rustig aan deed reed hij prima. Toch voor de zekerheid gister de pomp in de tank vervangen, het hele systeem weet vol laten en starten lopen. Later die middag wil ik de auto starten, wil hij niet meer starten. Als ik de pomp in de tank start loopt de brandstof druk op tussen de 11 en 13.1kPa. Als ik tijdens het starten de rail druk lees blijft deze gelijk aan de brandstof druk van het lage druk systeem, veel en veel te laag om te starten. Het hele brandstofsysteem is nieuw, mogelijk is het de HD brandstofpomp die de geest heeft gegeven. Graag input over welke test ik zou kunnen uitvoeren om tot de oorzaak te komen? Ik ben niet thuis in moderne diesel, doe eigenlijk alleen restauraties.
Gemeten
Brandstof druk 11/13,1 kPa
Rail druk gelijk aan brandstof druk
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
Geen, maar deer P
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken