Amarok rail druk veel te laag.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Amarok
Type
Amarok I
Uitvoering
-
Brandstof
Diesel
Reacties
11
Bekeken
531
Gepost: 14-10-2022 17:08
Professional

LoFaix

After sales manager
LoFaix engineering
Anders/Overig

Lid sinds: 22-02-2020
6 bijdragen

Goededag. Enige tijd geleden een gereviseerd blok geplaatst in een Amarok 2.0 biTDI, Na wat km hield de HD brandstofpomp er mee op, metaal deeltjes overal. Gereviseerde pomp besteld, injectoren vervangen, nieuwe brandstofsruk sensor, nieuwe brandstofdruk regelaar, alle leidingen doorgespoeld, nieuw brandstoffilter en de tank volledig gespoeld en schoon gemaakt. Hij loopt weer prima, alleen als je af en toe het gas flink in trapte verscheen de foutcode P0087 (rail pressure to low, met een gereviseerde pomp dacht ik niet aan de pomp). Zo lang je rustig aan deed reed hij prima. Toch voor de zekerheid gister de pomp in de tank vervangen, het hele systeem weet vol laten en starten lopen. Later die middag wil ik de auto starten, wil hij niet meer starten. Als ik de pomp in de tank start loopt de brandstof druk op tussen de 11 en 13.1kPa. Als ik tijdens het starten de rail druk lees blijft deze gelijk aan de brandstof druk van het lage druk systeem, veel en veel te laag om te starten. Het hele brandstofsysteem is nieuw, mogelijk is het de HD brandstofpomp die de geest heeft gegeven. Graag input over welke test ik zou kunnen uitvoeren om tot de oorzaak te komen? Ik ben niet thuis in moderne diesel, doe eigenlijk alleen restauraties.

Gemeten

Brandstof druk 11/13,1 kPa Rail druk gelijk aan brandstof druk

Uitgelezen met

VCDS

Foutcodes

Geen, maar deer P

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.