Gepost: 20-02-2025 09:50
Lid sinds: 14-02-2025
2 bijdragen
bij deze Arteon 2 liter TDI 150 pk, handgeschakeld, origineel, niet gechipt of zo, 270.000 km, brandt het motormanagement lampje geel, er is toen een nieuw OEM roetfilter geplaatst, is ook gereset middels een testkast Bosch Diesel Dienst ( Nijverdal), een check op EGR in het roetfilter gaf aan dat die wel goed lijkt, tevens een nieuwe EGR klep 04L131501AD geplaatst, verstuiver balans ziet er goed uit, uitlaatpijp zelf is optisch roetvrij. Enkele honderden km's verder ging motor regenereren, ca 20 minuten, daarna bleef hij 1000 toeren stationair lopen, normaliter ca 700 toeren. Maar toch gaat 1 week (700 km) na het plaatsen van de nieuwe EGR klep weer het motormanagement lampje (geel) branden. Motorprestaties zijn goed, brandstofverbruik is 1:17/18, normaal, olieverbruik ca 1: 6500 km.
Gemeten
P200200 Deeltjesfilter, foutieve funktie
Uitgelezen met
Bosch KTS560, Motor regeling EDC17C74UDS
Foutcodes
P20EE00, SCR kat 1 systeem 1 / NOx opslagkat 1 rij 1 , Effectiviteit te gering.
Downloads (1)
- whatsapp-image-2025-02-20-at-09.47.35.jpeg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken