Gepost: 19-05-2017 12:21
Nielsindo
Diagnosetechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 01-04-2017
20 bijdragen
Hallo heb met een Beetle het volgende probleem.
De accu is na een paar dagen helemaal leeg.
Heb de ruststroom gemeten en die bedraagt 0,4A (400MA) wat gewoon weg te veel is
Zekeringen staan trekken om te kijken of ik response had, en die had ik ook op zekering 14. Onder zekering 14 valt volgens het boekje het interieurverlichting en de centrale vergrendeling.
Allereerst nagekeken of er geen interieurlamp bleef branden, was niet het geval. Toen met de Bosch kast uit staan lezen en kwam ik 2 fouten tegen in de Comfortmodule 03a0 en 03a1 " Sluiteenheid centrale vergrendeling Bestuurderszijde signaal onlogisch"
Op de comfortmodule zitten 2 stekkers 1x23 pins en 1x 15 pins
Heb eerst de comfort module eens omgewisseld maar dat gaf geen resultaat en weet ook niet of dit zomaar kan?
Als ik de 23 pins eraf haal zakt de ruststroom netjes naar 85ma.
Maar ook als ik het instrumentenpaneel los gooit.
Wat mede ook aangesloten zit op de 23 pins stekker.
Wat mij wel opviel is als de auto op slot is en ik druk het knopje in van de kofferklep om te openen en ik gooi hem weer dicht, dan zakt de ruststroom ook naar 85ma. Maar zodra ik dan op slotje drukt op de afstandbediening dan stijgt de ruststroom weer naar 0.4A
Mischien toch de comfortmodule die verkeerde signalen verzend?
Ik zou graag willen weten of iemand hier mee bekend is met dit probleem wat ik omschrijf
Gr Niels
Gemeten
COmfort module gewisseld
Instrumentenpaneel gewisseld
Schakelaars gecontroleerd deuren
Uitgelezen met
Bosch KTS
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken