Gepost: 21-04-2022 20:45
DBSkevin
APK Keurmeester
Profile DBS Papendrecht (DBS Retail B.V.)
Anders/Overig
Lid sinds: 08-04-2022
3 bijdragen
Beste lezers,
Ik rij een Bora 1.8t uit 2003 en heb het volgende probleem,
2 weken terug kapte de brandstofpomp ermee, na het vervangen van de slingerpot, kon ik weer prima rijden, tot na 2 dagen, ik stond stil en wilde niet starten terwijl me tank nog kwart vol zou moeten zijn. Na dat ik de pomp had losgehaald zag ik dat de tank kuisleeg was en de pomp weer terug had bevestigd gaf deze inderdaad aan kuisleeg te zijn. Toen de auto volledig afgetankt, en metertje bleef 2 dagen lang op vol staan. Klopte niet. Dus conclusie was de vlotter is verrot, okey nieuwe complete pomp bestellen, 4bar pomp van marelli,
Ik vandaag de nieuwe pomp gemonteerd (volledig met vlotter en al) en zou volgens het vlottersignaal/brandstofindicator iets minder dan een halve tank hebben, kon best kloppen. Dus ik helemaal blij, naar de shell en aftanken om toch dat beetje extra zekerheid te hebben, en vervolgens geeft de brandstofmeter aan dat ik weer dezelfde meterstand als voorheen had. Ik heb op de stekker goeie metingen. Geen foutcodes.
Ik weet het niet meer?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Gemeten
Massa en plus zijn goed
Nieuwe vlotter/brandstofpomp + behuizing
Uitgelezen met
Bosch kts550
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen