Gepost: 15-10-2015 14:20
GHIGRA
AUTORAMA NV
Universeel
Lid sinds: 03-04-2013
11 bijdragen
Op deze wagen hebben we de EGR klep vervangen omdat de klep niet meer werkte. De wagen viel stil tijdens het rijden en na de smoorklep handmatig te bedienen sloeg hij weer aan. Nu merken we dat de smoorklep (klep N239) bij starten van de motor volledig wordt gesloten met resultaat dat de motor uitvalt na 3 sec. De spanning op de stekker is 12V, maar is deze geen sturing voor de klep te bedienen?
Tijdens testen enkel de klep via vacuüm laten bedienen, smoorklep blijft open staan en motor draait, wel enkel in noodloop. Bij aansluiten van de stekker en aansturen van de klep, gaat de smoorklep dicht en valt de motor uit. Hoe werkt dit systeem, zien we iets over het hoofd of is de aansturing verkeert?
Ook geprobeerd, de klep aangestuurd met 6V, zelfde probleem.
Foutcodes: 17957 magneetklep laaddrukbegrenzing N75
17932 brandstofpomprelais J17
17849 magneetklep uitlaatgasterugvoer
19561 omschakelklep inlaatspruitstukklep N239
18080 aansturing koelluchtventilator
allen onderbroken circuit of kortsluiting massa.
Gemeten
12V op stekker klep N239
35 ohm op de klep
Uitgelezen met
Maxidas Autel DS501
Foutcodes
17957/17932/17849/19561/18080
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken