Gepost: 27-10-2020 09:15
Lid sinds: 08-01-2008
52 bijdragen
Hallo,
wij hebben een vreemd probleem,klant komt met een koppeling probleem,beide cilinders gecontroleerd en deze zijn mooi droog, koppelings vloeistof ververst.tot zover niks aan de hand.Als de klant de auto op komt halen is ie na 2 minuten alweer terug, het airback lampje brand, ! nou maar even resetten dan. dit lukt niet ,we kunnen de module niet benaderen.omdat het al half zes was een nwe afspraak gemaakt. de klant rijd weg en belt een paar minuten later op dat de cruise controle het ook niet meer doet. Wat is de connectie tussen de CC en de airback?
twee dagen later naar dit probleem gekeken,schema erbij ,dan zien we 1 voeding, deze is goed ,gecontrleerd met een lampje. massa van de module loopt via de behuizing,deze ook gecontroleerd,is ok. daarna met een scoop de can H en L gecontroleerd. Er is sprake van communicatie vanaf de Gateway naar de airback module, alleen zitten er wel vrij grote tussen posen tussen ongeveer net zo groot als de communicatie zelf.Ik heb het idee dat de module niet antwoord. dit word versterkt door het feit dat bij het uitlezen er een foutcode verschijnt met als omschrijving.Databus aandrijflijn,ontbrekendbericht van airbackcontroller P1636.
Omdat een nwe airbackmodule vrij duur is wil de klant graag wel wat zekerheid dat we het bij het juiste eind hebben. wat denken jullie hiervan en kan de cruise controle hierdoor ook uitvallen?
Gemeten
voeding,massa en can communicatie
Uitgelezen met
snap on
Foutcodes
p1636
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen