Brandstof druk te hoog (P229B00)

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Caddy
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011/2
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
6055
Gepost: 04-12-2013 18:06
Professional

eng

Eigenaar/Diagnose
Autobedrijf Robroch

Lid sinds: 02-09-2008
64 bijdragen
VW Caddy 1,6tdi 55 kw. Na starten en stationair lopen (ca 10 sec), springt de foutcode P229B00 erin (Gloeilamp knippert en noodloop), volgens Bosch KTS is P229B00- brandstofdoseerklep,regelafwijking ,druk te hoog. Uit de meetwaarden blijkt inderdaad dat de gemeten druk dan boven de nominale waarde uitkomt, ook de regelstroom van de doseereenheid is dan aan de hoge kant. Wanneer ik de auto start en direct wat gas geef, komt de fout er niet in, en blijft de gemeten druk gelijk aan de nominale druk. Nu verwijst de foutcode via ESI-tronic naar de Brandstofdoseerklep op de hogedruk pomp, echter op de commonrail zit nog het brandstofdruk-regelventiel. Nu zou ik eerder het Regelventiel op de commonrail verdenken dan de Doseerklep , of is de doseerklep ook bepalend voor de raildruk in dit systeem. Heb de doseerklep gedemonteerd en eens goed bekeken, en zie wel wat slijtage sporen op de plunjer in de klep. (dat bij 43000 km) Iemand ervaring met dezelfde fout ??

Gemeten

Raildruk controle Aanlegspanningen Weerstanden doseerklep en regelventiel. Adaptie waarden van de kleppen gereset.

Uitgelezen met

Bosch KTS

Foutcodes

P229B00

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken