Gepost: 23-02-2010 19:45
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hoi,
Vandaag met een probleem van iemand anders opgezadeld.
heb hier een corado staan die erg gelapeerd stationair.
alle schroeven en stel boutjes die er opzitten zijn door voorganger verdraaid.
Bij deze auto is de koppakking vervangen en cilinderkop afgeperst en gevlakt.
volgens revisie bedrijf(heb ik gebeld) staan de 2 nokkenassen met de ketting goed.
Nu heb ik de timing van distributie gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat de nokkenas 2 tanden verkeerd stond.
krukas namelijk op vliegwiel 0 gezet en nokkenas met het streepje op de poelie gelijk met de deksel.
nadat ik de distributie goed heb gezet loopt de motor nog steeds beroerd en zit er een tik in de cilinderkop.
Ik heb de timing 3x gecheckt en volgens mij moet hij echt zo staan.
Het tikken lijkt op het geluid van een lege klepstoter of iets dergelijks.
wat ik raar vind is dat het geuid er niet in zat toen de distributie"verkeerd"stond.
na overleg met revisie bedrijf en na compressie test(100%) er toch maar voor gekozen om de distributie niet weer verkeerd terug te zetten.
heeft iemand dit misschien als eens meegemaakt of zijn er tips dan hoor ik het graag.
groeten
Bart
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken