Gepost: 12-02-2008 08:56
Lid sinds: 08-12-2007
14 bijdragen
De extra luchtschuif van deze auto werkt niet goed. Bij koude motor laat hij te weinig lucht door waardoor de motor niet stationair blijf draaien. Bij warme motor draait de motor ongeveer 1500 t/min. Als ik de slang die naar de luchtschuif loopt dichtknijp valt het toerental terug tot normaile waarden. Ik heb de extra luchtschuif aangesloten op een variable voeding. Bij 7 volt staat de schuif volledig open. Bij 3,5 volt is de schuif volledig dicht. Als ik de spanning er helemaal afhaal gaat de klep een heel klein beetje open staan. Aangesloten in de auto reageert de klep niet. Blijft gewoon een heel klein beetje open staan. De spanning op de voedingsstekker bedraagt bij koude motor ongeveer 11 volt. Zekering 15 van de motorelectronica is heel. Moet ik het nu in een voeler zoeken (zit er een onder de cilinderkop boven het koppelingshuis met 2 draadjes en verder zie ik nog een voelertje in een beugel links op de cilinderkop bij de luchthoeveelheidsmeter. Op het laatsgenoemde voelertje zit slechts 1 draad. Zoja, welk voelertje is het of is toch de luchtschuif defect.
vr.gr. Theo Sparenburg
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken