Gepost: 12-01-2021 14:19
bauke
Autotechnicus
autobedrijf terpstra
Anders/Overig
Lid sinds: 02-08-2017
32 bijdragen
deze crafter had als klacht hoog olieverbruik, en daarom is na verschillende controles besloten om een revisie uit te voeren. hierbij zijn blok geboord, nieuwe zuigers ,kop gereviseerd, turbo vervangen etc. olieschraapveren waren versleten en zaten vol vuil. Motor loopt weer perfect maar nu zien we bij het afremmen op de motor en weer gasgeven een blauwe rookpluim. bij optrekken of deellast is er niks te zien. Gezien deze bevindingen zou je kunnen denken dat er olie langs de klepstelen in de cilinder komt. Bij afremmen op de motor word nl de smoorklep gesloten, en hoor je hem bij gasgeven ploppen in inlaat traject. Nu is mijn vraag: hoort bij afremmen op de motor de smoorklep echt dicht te staan? of toch een beetje open? De standsensor op smoorklep geeft 0.5 volt bij afremmen. Wie heeft hier ervaring mee of heeft een antwoord? in overleg met revisiebedrijf zijn we eigenlijk zo ver dat we motor weer gaan demonteren maar ik zou voor hier toch nog graag een antwoord op willen hebben.
bauke
Gemeten
smoorklepstand
carterventilatie
Uitgelezen met
bosch kts
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen