Gepost: 23-02-2018 11:18
ultracars
Diagnosetechnicus
M.ats autoservice
Universeel
Lid sinds: 21-03-2014
9 bijdragen
Heb hier een Volkswagen Crafter die een storing heeft op zijn roetfilter. Roetfilter en drukverschilsensor zijn al vervangen, verstuivers zijn getest, adaptiewaarden allemaal gereset.
Heb zelfs voor de zekerheid de adaptiewaarden laten terug zetten bij de Wittebrug.
Vrijwel kort na het vervangen van het roetfilter ging hij zichzelf continu regenereren waardoor hij onwijs ging staan roken. moter blijft dan enige tijd op 1100 toeren lopen. 2 a 3 minuten en dan houdt roken ook weer op.
Storing 5215 - P145F : Massa doorgelaten lucht bij regeneratie te groot.
Ik twijfelde of het Nieuwe roetfilter van mijn leverancier niet goed was: Romax Pr. selicium. Hun beweren orginele kwaliteit en geen klachten hiermee te hebben. Ik heb om te testen het oude roetfilter gespoeld en weer gemonteerd.
Het gaat dan 3 dagen goed en dan begint hij zichzelf weer te regenereren. Nu echter zonder extreme witte rook uit de uitlaat. Ik heb de bus aantal dagen mee genomen om te kijken wat hij nou precies deed.
Nu Ontstaan de volgende storingen:
Massa doorgelaten lucht bij regeneratie te groot.
P2196: 02 sensor signaal vast rijk- rij 1, sensor 1
P242F: Deeltjesfilter, overbelast
Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?
Gemeten
Roetfilter, drukverschilsensor(Orgineel en ingeleerd met Vw computer zijn vervangen.
Uitgelezen met
Delphi en Volkswagen orgineel
Foutcodes
P145F, P2196, P242F
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken