Stotteren / inhouden geen foutcodes

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Crafter
Type
Crafter
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Diesel
Reacties
6
Bekeken
1067
Gepost: 07-10-2020 15:08
Professional

Slootweg


Universeel

Lid sinds: 04-12-2015
159 bijdragen

Beste collega's,

Ik heb hier een vw crafter van 2011 met het volgende. Als je rijd en doortrekt voornamelijk vanaf 3e versnelling begint hij te stotteren. Het voelt net of een bougiekabel niet in orde is. 
uitgelezen maar geen foutcodes. 

Lagedrukbrandstof gemeten en is 4.5-5 bar continu geen dip in te zien
Raildruk in meetwaarde stationair 360 bar en loopt gelijk met nominaal.
Op toeren 1800 bar en loopt gelijk met nominaal.

We hebben de verstuivers vervangen ivm hoge correctie waarde en liep extra op bij het stotteren. Tevens bedrading 4e cilinder gerepareerd. met de scope was op deze cilinder een afwijking te zien in het injector beeld. Motor liep veel netter rond alleen verhielp de klacht niet.

EGR losgehaald maar niet vervuild door lekkage egr koeler en tandjes van het stel mechanisme zijn heel. 

Inlaat afgeperst dmv rookmachine geen lekkage zichtbaar.

Vacuum systeem afgeperst, lekkage op de turboactuator. Rook lekte door de stekker heen. Vervangen maar hielp niet. 
Hele vacuum systeem losgehaald ook rembekrachtigier en rechtstreeks op de turbo actuator aangesloten. 
Vacuum op de pomp gemeten en tegelijk op de vacuumklep van de turbo. Multimeter aan de potmeter hiervan en de scope aan de turbo druk actuator. 

Wanneer de auto stottert zie je het vacuum zakken van 0.9 naar 0.4 max op de turbo en ook de pomp van 1/0.9 naar 0.8. Vacuum op de pomp blijft wel in orde wanneer je alleen de rembekrachtiger hebt aangesloten. 

Blok signaal op de druk actuator die de turbodruk regelt zie je veranderen. En sensorspanning op de pot meter veranderd ook aan de hand van vacuum die je handmatig erop zet.
Bedrading naar ecu is in orde signaal op de ecu is gelijk als rechtstreeks op de potmeter zelf. 

wanneer je met een vacuum handpomp op de turbo rijd en hem max openzet is het stotteren eigenlijk weg. 
Ik kan het stangetje van de schoepverstelling niet met de hand bedienen maar met een vacuum pomp zie hem netjes op en neer gaan.

Ik ben zeker nog wat vergeten te melden van wat we hebben gemeten. 

 

 

 

Uitgelezen met

Snap on / KTS

Foutcodes

geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.