Gepost: 02-12-2008 18:57
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Ik heb mijn achteras vervangen t.b.v. mijn remschijven (de remzadels zaten enorm vastgeroest).
Ik heb daarbij een 2e hands achteras uitgerust met de oorspronkelijke remklauwen met nieuwe remblokken, nieuwe remschijven en diens lagers.
De remzadels en remverdeler zaten al bij mijn "nieuwe" achteras.
Lang verhaal kort: de remdruk op mijn voorwielen is veel groter geworden; of met andere woorden de remdruk op mijn achterwielen is kleiner geworden:
Bij een beetje remmen duikt de auto heel snel naar voren en daarnaast zijn mijn achterschijven nooit warmer dan lauw/handwarm (ondanks veel express remmen om te testen). Ook blijven er sporen van roest te zien op het loopvlak van de remblokken dus mij lijkt dat mijn achterremmen zo goed als niet remmen.
Het enige wat vervangen is binnen het remleiding traject is dus de remverdeler die reeds op de achteras gemonteerd zit (losmaken is door roest en zachte bouten een hel).
Had ik de nieuwe verdeler moeten calibreren/aanpassen op de nieuwe situatie of klauwen? De boel is 2x nagelopen of deze ontlucht is en de handrem werkt wel perfect. Bij onbelaste remmen schuren de schijven heel zachtjes; eigelijk hetzelfde als de voorremmen.
Kan ik iets instellen/calibreren aan die remkracht verdeler of heb ik iets verkloot met het terugmonteren van de klauwen, waarbij ik wellicht de piston/zuiger te ver terug in de klauw geschroeft heb (geen zelfstellende klauwen?).
Feiten op een rij:
Geen/te weinig remdruk op achterste remschijven
Handrem werkt perfect; volledig geblokkeerd
Boel = 2 x gecontroleerd en ontlucht
Geen lekkende leidingen/verdeler
Geen verlies van remdruk in totale systeem
Mis ik iets?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken