Gepost: 14-09-2020 20:51
slager
Directeur / eigenaar
Automobielbedrijf Slager VOF
Universeel
Lid sinds: 17-06-2010
189 bijdragen
Beste mensen,
Er staat hier een vw Golf gti dsg uit 2014 die problemen heeft met stationair draaien, het probleem is dat de auto onregelmatig gaat lopen en daarna uitvalt. er staan geen storingen opgeslagen in de motor ecu. auto rijd en schakelt voor de rest prima. De auto is reeds voorzien van een nieuwe carterontluchting/ventilatie unit, en de kabelboom is gerepareerd t.h.v. de grijze 14 polige stekker die onder het luchtfilter zit, deze schijnt vol te lopen met koelvloeistof, wat door de bedrading heen loopt en zich ophoopt in de stekker, stekkercontacten waren gecorrodeerd en waren zo slecht dat ze bij het openen vd stekker afgebroken zijn. Ook is er een koelvloeistof pompje vervangen en de stekker daarvan i.v.m. corrosie.
Na dit alles blijft de auto toch nog uitvallen stationair vooral bij koude toestand , eerst gaat de auto stotteren/onregelmatig lopen, net of dat de timing ineens verkeerd staat , daarna valt de auto uit. als je daarna weer start dan loop de auto weer normaal en kan het pas weer voorkomen als de auto afgekoeld is.
Gemeten
Branstofdruk blijft in orde ook bij stilvallen.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
Geen Foutcodes
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen