Gepost: 22-11-2018 16:14
Matronix
Diagnosetechnicus
HSM Autoservice
Lid sinds: 04-05-2014
3820 bijdragen
Deze automaatbak van een sportieve TSI schokt na goed warmrijden van de 2e naar de 3e versnelling. Daarna merk je vrijwel niet eens dat hij van 3 naar 4 en 5 gaat, bij de 6e versnelling een klein 'burpje'. Alleen bij opschakelen gemerkt
Historie: handelaar heeft hem van een consument gekocht. Auto schokte warm vreselijk volgens de handelaar. Er is onlangs 'nog olie bijgevuld' door de consument.... zelf dan ook als eerste peil gecontroleerd op 35-45 graden en lopende motor en daarbij 2 liter afgetapt. Nu bonkt hij dus alleen nog echt hard van 2 naar 3. Olie was wel mooi schoon en 'rood' en geurt naar het aanvul flesje wat hier ook staat.
Mijn vraag: hoe diagnotiseer ik met de beperkte waarden van deze bakken wat er mis gaat. Of dit klepgericht is (zal zo eens rijden met ampere waarden er bij op VCDS, deze zijn koud wel goed, kan warm een open circuit worden) of waar verder op te letten. Had ook even met ZF gebeld en probeer eigenlijk vooral extra info te vergaren hoe dit soort problemen goed en zeker te diagnotiseren.
Auto heeft motorische storing. Hiervoor is een andere EGR onderweg en een sensor voor remdruk bekrachtiging (vacuum controle). Kan de EGR nog veel invloed uitoefenen, begreep wel dat motor problemen meer kunnen doen dan je zou verwachten
Gemeten
via VCDS alle waarden gecontroleerd, lijkt verkeerd, alleen goed hete situatie nogmaals controleren
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
geen
Bijgewerkt door Matronix op 22-11-2018 16:21
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen