distributie TDI

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003
Brandstof
Diesel
Reacties
9
Bekeken
3068
Gepost: 15-05-2010 00:45
Professional

vwag

Lid sinds: 13-05-2010
9 bijdragen

Hallo

betreffende mijn eigen wagen

heb overlaatst een nieuwe distributiekit geplaatst op men TDI motor. dit is een ATD model (74KW) met een gewone zelf op te spannen spanrol (niet hydraulisch).

Doordat de slipkoppeling van de alternator was vast gelopen , moest deze worden vervangen, dus denk ik bij mezelf: over 10.000 km moet de distributie ook worden vervangen, daarom heb ik dit gelijk ook even gedaan.

doordat ik deze alternator slipkoppeling niet los kreeg, heb ik enkel myn distributie vervangen en heb enkele dagen nog rond gereden met de oude slipkoppeling. dan draaide de motor normaal. na 2 dagen heb ik dan de slipkoppeling, spanrol en dubbelzijdige multiribriem ook vervangen, en nu maakt de motor een zoemend geluid. dit kan onmogelijk afkomstig zijn van de distributie, doordat deze op de juiste spanning is opgespannen. zou dit kunnen komen omdat de multiribriem van de alternator pas nieuw is? wie weet hier raad mee?

alvast bedankt

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken