Energieverbruik Golf GTE 2015 (Electrisch)

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf VI
Uitvoering
-
Bouwjaar
2015/6
Brandstof
Hybride
Reacties
19
Bekeken
2282
Gepost: 09-02-2020 09:18
Professional

Tuff

Gepensioneerd
Anders/Overig

Lid sinds: 15-06-2017
48 bijdragen

Hallo,

Ik ben een pensioneerde automonteur (50+) en heb een vraag over mijn nieuwe aanwinst, een VW Golf 7 GTE van 2015.

Het is een hele fijne auto maar ik vind het bereik op de accu erg tegenvallen. Als ik de auto volledig opgeladen wil gebruiken staat er 39km actieradius op mijn dashboard echter als ik dan begin te rijden zie ik de actieradius slinken als sneeuw voor de zon en haal ik slechts 20km op de accu.
(Ik heb ook de VW App op mijn telefoon en die geeft ook maar 21km aan en een half volle accu nadat de accu geladen is)

Na 2km ben ik ineens 6km actieradius kwijt en geeft de teller nog maar 33km aan en na 3km is nog maar 31km. Na 12km staat er nog maar 14km en is de actieradius met 25km afgenomen. De 39km actieradius gaat dus 2x zo snel omlaag dan de actieradius die staat aangegeven. 

Ik heb dan alle stroomverbruikers zoals Airco, kachel, stoelverwarming, achteruitverwarming gewoon uitstaan.

Als ik het verbruik ga bekijken zie ik dat dit ongeveer 24kwh/100 is en soms nog hoger ,als ik wat meer op de pedaal druk maar ik rij nu heel rustig en niet eens harder dan 50.

Als ik zie dat er 28kwh/100 verbruikt wordt met een gemiddelde snelheid van 34km/h dan vraag ik mij af waar dat vandaan komt

Ik ben ermee naar de dealer geweest en daar hebben ze een software update gedaan voor het hogevolt pakket maar het heeft niet geholpen.

De auto is daarna ook een paar dagen bij de dealer geweest geweest om de hogevolt accu te laten meten, om dit vervolgens op te sturen naar Pon. De meetwaardes bleken volgens hun normaal te zijn.

Ik vraag me nu af of dit normaal is aangezien de waardes Energieverbruik volgens de NEDC normering een actieradius van 50km en verbruik 14,8kwh/100 bedragen.

De EVDB Real Range is echter 35km met een verbruik van 21kwh/100. Deze waardes lijken mij meer realistisch en ik verwacht ook niet dat we 50km kunnen halen maar 20km is toch wel heel erg weinig en ik zie het nut er dan ook niet meer van in om voor 20km electrische actieradius een hybride auto te rijden.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik neem aan dat 35km een realistische en haalbare actieradius moet zijn en dat 20km wel heel erg weinig is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.