Gepost: 15-09-2019 18:58
Otter
Docent
Anders/Overig
Lid sinds: 02-10-2018
19 bijdragen
We hebben hier een golf7 1.6TDI binnen gehad met een extreem olieverbruik (1L - 100km).
Waarneembare klachten:
- behoorlijk roken uit de uitlaat
- olie liep achter uit de uitlaat
- moeizame koude start
- lichte overdruk
Maar wel goed vermogen en nog redelijk fijn lopen. Volgende foutcodes:
12002 roetfilter verschildruksensor
5290 aansturing gasklep
4985 gloeibougie cilinder 2
5582 oliedrukschakelaar voor lage druk
9126 versteleenheid voor uitlaatgasturbo 1
9127 versteleenheid voor uitlaatgasturbo 1
In overleg met de klant hebben we een andere motor gemonteerd omdat er haast geboden was en we konden voor een redelijk bedrag aan een motor komen. Gisteren motor opengeschroefd en geconstateerd dat het olieverbruik niet via de motor is gegaan maar extern, zie foto's. In de inlaat zat behoorlijk wat olie, maar die zal er via de luchtinlaat van de turbo ingekomen zijn. Het is duidelijk dat de olie vanaf de turbo erbij is gekomen, maar de as van de turbo heeft nauwelijks speling en draait soepel.
Wie heeft er nog suggesties hoe de olie bij de turbo is gekomen in deze extreme mate?
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
12002, 5290, 4985, 5582, 9126, 9127
Downloads (9)
- 20190914_212011.jpg
- 20190914_212017.jpg
- 20190914_212027.jpg
- 20190914_212106.jpg
- 20190914_212111.jpg
- 20190914_212128.jpg
- 20190914_212324.jpg
- 20190914_212349.jpg
- 20190914_212352.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken