Gepost: 15-12-2022 17:22
abv
After sales manager
Autobedrijf Vaneker
Universeel
Lid sinds: 30-06-2016
327 bijdragen
Goedemiddag,
Golf 6 GTI heeft een misfire op cilinder 3.
onder vollast lijkt de auto het wel aardig te doen.
in overleg met de klant besloten om te beginnen met 4x bougie en 4x bobine. (ngk bougie met bosch bobines) dit loste niets op.
injectoren zijn alle 4 vervangen (bosch) tevens de inlaat kleppen gereinigd.
zover ik weet hoef je bij de 2.0 TSI geen injectoren te programmeren. (in het verleden vaker zonder gedoe vervangen) ik heb wel een basis adaptatie gedaan.
probleem nog steeds aanwezig. binnen 1 minuut stationair 100 misfires (live data) op cil 3
compressie meten. cilinder 3 lijkt een stuk minder te doen, maar dit is niet elke keer het zelfde.|
Alle andere cilinders doen +- 10 bar. cilinder 3 af en toe 9 tot 10 bar andere keren maar 4 tot 6 bar. ook getest met olie in de cilinder maakt geen verschil met de endoscoop in de cilinder gekeken. klep en cilinderwanden zien er perfect uit.
Lektest, geen lekkage (ook niets hoorbaar in het carter)
nokkenassen zien er goed uit en de kleppen openen ook gewoon.
Ketting is wel hoorbaar (timing moet ik nog controleren) maar kan me niet voorstellen dat er op 1 cilinder extreem meer verschil is als op andere ? ook geen timing fouten verder.
carterventilatieklep is nog niet vervangen.
brandstof druk (hoge drukpomp) is stationair netjes 40 bar ( gemeten via live data )
iemand ervaring hier mee ? of staan deze bekend om kabelbreuken ?
Gemeten
Launch
Uitgelezen met
Launch X431 pro
Foutcodes
P303
Bijgewerkt door Camaro op 15-12-2022 17:26
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken