Gepost: 13-07-2011 17:00
hoogveld
Autotechnicus
Van der Linden Motoren Techniek
Anders/Overig
Lid sinds: 13-07-2011
22 bijdragen
beste amt'ers
we hebben hier een golf 5 staan 1.4L 16V FSI en toen die bij ons kwam was de distributieketting versprongen en de inlaat kleppen waren krom.
in eigen huis kop gedemonteerd en gereviseerd en weer gemonteerd en uiteraard distributieketting, spanner en kettinggeleiders vervangen voor originele vw onderdelen.
distributie is op tijd gezet met origineel gereedschap.
na de eerste start liep de auto even goed maar na een minuut begon de auto over te slaan en ontzettend na een te rijk mengsel te stinken. distributietiming opnieuw gecontroleerd en staat goed.
co meting gedaan stationair: 4.5%
3000 tpm: 0.6%
injectoren zijn getest en ultrasoon gereinigd
brandstoffilter is vernieuwd
gasklephuis is ingeleerd
oude brandstof afgetapt en gevuld met BP ultimate
wat wij wel raar vinden maar nergens kunnen achterhalen is de brandstofdruk vanuit de tank. druk bij op contact is 5.5 bar maar tijdens het lopen zakt de druk tot 2.5 bar. zoals ik al eerder aangaf hebben we het filter vervangen voor een nieuwe met hetzelfde nummer 6.4.
ben benieuwd wat voor ideen jullie hebben
Uitgelezen met
actia
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken