Gepost: 03-12-2010 14:31
Bloemhof
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 22-09-2009
1806 bijdragen
Auto strand onderweg.
Wordt hier naar toe gesleept. Auto niet eerder in werkplaats gehad.
Bij starten motor ratelend geluid hoorbaar tussen motor en bak.
Versnellingsbak gedemonteerd en geconstateerd dat de drukgroep in tweeën is gebroken.
(nog nooit eerder gezien).
Daarnaast zijn er nog kleinere deeltjes van de drukgroep afgebroken.
Twee massa vliegwiel is ook beschadigd, complete kit besteld en gemonteerd.
Bak gemonteerd en tot conclusie komend dat ik vergeten ben de nieuwe druklager te monteren (oude druklager zit er nog op)
De oude druklager voelde goed aan. Dus besloten die te laten zitten.
Alles afgebouwd en de auto rijd goed. Wel pakt de koppeling snel aan. Je hoeft de voet nauwelijks te liften en hij pakt aan.
Een week later belt de klant dat de auto niet meer wil starten. Diagnose: Startmotor kapot.
Nieuwe startmotor gemonteerd.
Nu viel mij ook op dat de koppeling niet meer vrijkomt. Als je het koppelingspedaal helemaal intrapt. Ontkoppeld die net niet (slipt nog een beetje).
Ik vermoede dat de koppelingshevel niet ver genoeg werd ingedrukt door koppelingscilinder op de bak, ook omdat er wat remvloeistof in het hoesje zat, deze vervangen en ontlucht. Maar nog steeds hetzelfde. Daarna ook de koppelingscilinder bij het pedaal vervangen en weer ontlucht nog steeds het zelfde.
Ik hoop dat de bak er niet weer achter weg moet.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.
Gemeten
Zie hierboven.
Uitgelezen met
NVT
Foutcodes
NVT
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen