Gepost: 19-04-2024 17:17
roelandmulier
Anders/Overig
Lid sinds: 28-05-2017
36 bijdragen
Beste,
Ik heb hier een golf 7 gti 1984cc van 2014 binnen gekregen met misfires op alle cilinders .
Heel af en toe was het zo erg dat hij stil viel , geen foutmeldingen.
De vorige garage had reeds de carterverluchting, bobine's ,magneetklep EVAP en bougies vervangen met geen enkel resultaat.
Eerste wat mij opviel was een ratelend geluid van de koppeling , speling op vliegwiel geconstateerd en deze vervangen.
Inlaatspruitstuk gedemonteerd en gereinigd
Lage brandstofdruksensor vervangen(waardes klopten niet)effectieve brandstofdruk was hoger dan weergegeven
Olie en oliefilter vervangen.
Ik ben gestart met fuel trim waardes permanent tussen -15 en -20 % , zowel stationair als belast. Nu zit ik rijdend tussen 0 en -5% op de lange fuel trim. Wat me wel opvalt is dat wanneer je al rijdend de koppeling indrukt en de motor stationair draait , alsook als de wagen tot stilstand komt de fuel trim naar -10% gaat.
Als je de wagen stationair laat draaien gaat hij na 30 seconden naar -14% ,waardes met 4gastester zijn dan:
-lambda : 0.998
-O2 : -0.01
-HC: 2
-CO2: 15
-CO: 0.044
Wagen heeft nu via live data geen enkele misfire meer, enigste dat hij af en toe nog doet is stationair trillen op de motor.
Is de fuel trim naar -10 bij gesloten gasklep iets om rekening mee te houden als hij rijdend tussen 0 en -5 zit? Als je wat doorrijdt gaat deze zelfs postief aansturen.
distributieafwijking inlaat is 1.56°
distributieafwijking uitlaat is-0.94°
Gemeten
werking lamba-sondes gecontroleerd
verschillen in brandstofdruk
MAP-sensoren inlaat nagezien
Uitgelezen met
texa,autel en ostilloscoop
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken