Gepost: 10-02-2014 23:03
Martijn83
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 27-05-2008
981 bijdragen
hallo collega `s ik heb hier een golf gtd staan en deze wordt heel slecht warm.
ik heb de auto uitgelezen en zag hier in de meetwaarde dat deze 2 temp sensoren heeft voor de kv
1 in een verdeelhuis in de zijkant van de cil kop.
de ander in een pijpje naast de distributie ( uitstroom temp radiator).
motor was tussen 65- 70 graden en uitstroom was maar net iets lager ook was de radiateur al warm dus
mijn conclusie was al gauw dat de thermostaat kapot was (4/2 weg klep noemen ze deze ook wel bij vw).
maar na het vervangen(origineel vw) was het probleem eigenlijk nog hetzelfde .
heel slecht op temp komen van de motor na ongeveer 20 km net 70 graden.
ga je heel stevig rijden dan wordt het wat beter.
en als je hem stilstaand warm laat draaien ( stationair gaat dat niet, met de rempendaal hulp erbij wel)
dan blijft hij tijdens het rijden wel juist.
de auto heeft ook een elektrisch kv pompje(aan de voorzijde aan de onderkant van de motor) voor de egr koeler deze draait continu mee. en dit verklaart ook de opwarming van de radiateur tijdens het rijden .
zodra de motor loopt ( op 95% te zien in de meetwaarde).
maar zodra je de stekker lostrekt wordt de motor wel netjes warm en lijkt alles goed te werken.
moet hij niet eerst zachtjes draaien en later pas op 95 %?
verder heeft de auto geen standkachel maar het is wel een automaat ( dsg 6 )
heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
een verstopping zou de temperatuur alleen maar laten stijgen toch ?
het gat van de thermostaat in het blok is zo groot dat daar doorheen de schoepen van de waterpomp te voelen waren . en deze zitten netjes op zijn plek en vast.
verder aan de hand van een schema de plaatsing van de slangen gecontroleerd.
temperaturen tijdens het rijden div malen gecontroleerd.
ik twijfel nog aan de egr koeler maar snap nog niet hoe de koeler deze problemen kan veroorzaken.
er staat wel 1 fout in de kachel module en dat is : recirculatieklep zit vast/ gaat zwaar.
maar het lijkt mij dat dit los van het probleem staat. of zie ik dit verkeerd ?
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg martijn
Gemeten
thermostaat vervangen.
temperatuur sensoren koelvloeistof gecontroleerd.
uitlaatgas temperatuur sensoren gecontroleerd.
draai richting elektr kv pomp gecontroleerd.
Uitgelezen met
kts 670 en vcds
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen