Gepost: 22-02-2012 09:45
Lid sinds: 01-05-2011
381 bijdragen
Betreft een golf 5 GTI 2.0TFSI
Motorlampje gaat branden naar een ong 100 km. Uitlezen geeft 2 foutcodes.
008584 - Cilinderrij 1; Brandstofberekeningsysteem; systeem te rijk bij stationeer toerental. P2188-008 Onjuist signaal - MIL AAN
004767 - Lagedruk systeem voor brandstof; Druk te hoog P129F - 001 Bovenste limiet overschreden Intermitterend
We hebben al de volgende onderdelen vervangen:
Luchtmassameter, brandstrofdruksensor lagedruk, vacuum slang (was iets ingescheurd)
Kan zo geen verdere luchtlekkages vinden, helaas geen rookmachine beschikbaar.
Gemeten
Lambda regulator:
idle: -6.5%A
partial: 5.1%
Lagedruksysteem pendelt tussen 3.6 bar en 3.9 bar Meetwaardeblok 103
Fuelpressure regulator pendelt tussen 400 - 700 volgens specificatie moet deze rond de 2800 en 7200 zitten??
Brandstofdruk rail: tussen 49/50 bar
Viergasmeting:
stat:
HC: 140
O2: 0.33
CO: 0.125
Lambda: 1.003
toeren:
HC: 84
O2: 0.23
CO: 0.137
Lambda: 1.002
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen