Gepost: 17-04-2015 11:20
PLC
Master Technician
PLC
Universeel
Lid sinds: 14-04-2015
7 bijdragen
Hallo,
Ik heb hier een golf 4 staan, 1.9 TDI (pompverstuiver) 74 kw en motor ATD. (+-150.000 km)
Probleem is afkeur op de technische controle en slecht starten koud, na nacht stilstaan.
Probleem is vastgesteld en wagen rookt inderdaad soms een beetje, maar zeker niet overdreven.
Koud starten na nacht stilstaan neemt zeker 10 seconden doorstarten.
Warm zijn er nooit problemen:
Het is ook moeilijk te zeggen wanneer hij rook, is niet altijd en ook niet bij bepaalde motortemp.
Wagen heeft volledige vermogen.
Reeds gecontroleerd:
- Gloeibougies werken, gedemonteerd en 12V op gezet. Gloeien alle 4.
- Geen DTC's. VCDS, uitgelezen.
- Temp sensor water en brandstof geven geen verkeerde waarde, niet in instrumetenpanneel en niet in motorstuurdoos. (uitgelezen VCDS) Tempsensor water was half jaar geleden reeds vervangen.
- Distributie timing is gecontroleerd en staat perfect.
- In en uitlaatzijde turbo gecontroleerd, niets aan te zien, en zit ook niet vast.
- Luchtifilter is proper
- Dieselfilter heeft +- 5000 km.
- Nokkenas niet ingelopen, visuele controle na demontage kleppendeksel
- Oliepeil is ok, en geen overmatig olieverbruik.
Mijn idee is dat er misschien te veel brandstof in de cilinder komt.(injector lek)
Endoscoop is helaas te dik om via gat gloeibougie in de cilinder te kijken, dus dat kan ik even niet doen. Je hebt maar 5 mm langs dat gat.
Hebben jullie misschien nog een idee, wat ik kan controleren voor ik begin onderdelen te vervangen ???
Lekkende pompinjector heb ik nog niet gezien.
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
Geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen