schokkken

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf IV
Uitvoering
1.6 Trendline
Bouwjaar
1998
Brandstof
Benzine
Reacties
10
Bekeken
612
Gepost: 22-12-2021 23:41
Professional

robin94

Diagnosetechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 15-10-2016
5 bijdragen

Goedendag,

Een Tijdje terug hebben we een golf 4 binnen gekregen. Dit is alleen inmiddels een zoekproject geworden.

Klacht van de klant: Auto moet warm zijn daarna Auto 2000 toeren snelheid ongeveer 30 km/h in 3de versneleing gaat hij stoten. Als ik dan in de file sta of voor stoplicht gaan de toeren naar iets boven de 1000 toeren en dan zakt hij ineens naar 800 en lager dan slaat hij af. en op de snelweg bij 90 km voelt het net of iemand hem aan een touwtje steeds even vast houd bij houd bij 2800 toeren en snelheid 90 km in de 5e versnelling. Dan kom ik bv in de file met ieder keer even optrekken bij stoplichten, voet beetje met het gas spelen om hem aan de praat te houden maar na een poosje begint het stationaire toerental wat te schommelen en ineens slaat hij dan af en dat gebeurt dan een paar keer in de file probeer hem anders zelf op de snelweg met 90 km waar het druk is bv. dit is echt hope loos.

Waar de klant het over een warme motor heeft hebben wij het idee dat zo wel warm als koud de motor het probleem heeft

het gaat om een golf 4
Bouwjaar 1998
Motor: AKL 1600 benzine
Terug keerde foutcode 00537 regeling O2-sensor onderste aanslagwaarde.

We hebben het nodige al geprobeert en gedaan. zo langzaam is deze auto een principe questie aan het worden dat die klaar moet.

als jullie nog ideeen hebben horen we het graag

Met vriendelijke groet,

Robin

?

?

?

Gemeten

tationair zijn co en lambda goed en met de scope op de lambda sonde is goed te zien dat de motor pendelt tussen de 0.2 en de 0.8 volt. bij een klein beetje gas zie je op de scope dat het pendelen stopt en er een constante spanning van 0.8volt word gegeven. op de meter zijn dan co en lambda ook hoog dingen die wij gedaan/ geprobeerd hebben: Inlaat Gecontroleerd op lekkage(dit hebben we met rook gedaan) Gas klep vervangen en ingeleerd. lucht massa meter vervangen lambda sonde vervangen krukas sensor vervagen bougies,bougiekabels en bobine vervangen. compressie gemeten over de 4 cilinders alle (4 18psi +- 13bar) brandstof druk gemeten (stationair 2.5 bar, vacuum slang drukregelaar los 3 bar en retoer dicht geknepen 7 bar) geen afwijkend scope beeld over de injectoren ook de stoom door de injectoren is gelijk koelvloeistof temperatuur sensor is vervangen nokken as signaal en kruk as signaal zijn met de scope gemeten. niks geks aan te zien. van alles wat genoemt is is ook de bedrading van een naar de ecu door gemeten en niks geks aan te zien. ook de ecu hebben we open gemaakt om tekijken of hier ook vocht of beschadigingen aan te zien waren maar dit is niet het geval omdat wij niet in het bezit zijn van een vermogens bank hebben wij nog wat scope metingen gedaan op het punt dat de motor afslaat. hier is te zien dat tijdens het afslaan de stationair regeling van de gasklep word open gezet (voor meer lucht) OPVALLEND is dat de injector allen bij het punt van afslaan iets langer word aan gestuurd en vlak daarna nog een keer. (morderne meer staps inspuiting?) Krukas signaal nokkenas signaal en ontstekingssignaal lopen wel gewoon door.

Uitgelezen met

snapon en delphi

Foutcodes

00537 regeling O2-sensor onderste aanslagwaarde.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.