Gepost: 30-03-2008 16:54
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
Het gaat om een Volkswagen Golf 4 Tdi 115 pk (85 KW ) uit 2001 met 6 versnellingen
Het probleem is als volgt..
Bij volgas acceleren in zijn 4, 5 en 6 de versnelling (vooral in zijn 5 en 6) bij 1800/2200 tpm, gaat de auto trillen totdat de auto boven de 2400 a 2500 toeren p/m is dan houd het op.
Het voelt als inhouden of de frixie op de koppeling te veel word.
Het lijkt of erop dat het probleem komt op het moment dat de koppel het hoogst is....
Maar er gaat nog een verhaal vooraf...
2 weken geleden zijn alle 4 de pompverstuivers vervangen in Duitsland.
Op de terug weg begon de koppeling te slippen en heb ik rustig terug naar huis gereden.
Volgende dag heb ik de complete koppeling vervangen ( massa vliegwiel,koppelingsplaat,drukgroep en lager Van het merk LUK)
Koppelings plaat zag er trouwens goed uit!!!....maar goed...
Vervolgens heb ik de koppeling 1500 km rustig ingereden.
Eindelijk kon ik weer gas geven en vervolgens kwamen dus deze trillingen naar voren..
Als eerste dacht ik aan de afstelling van de pompverstuivers en ben gelijk naar de Dealer gegaan om het te laten nakijken( Garantie)
Ze hebben Brandstoffilter vervangen en de pompverstuivers opnieuw afgesteld.
Dit mocht het probleem niet oplossen.
Nu weet ik niet of het aan de verstuivers ligt of aan de koppeling of het monteren daarvan omdat ik na de reperatie in Duitsland rustig naar huis ben gereden.
Ik zit met een groot vraagteken?????
Hoop een snelle reactie....
gr,
Steven
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken