Communicatie bluetooth RNS510 met Samsung

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Passat VI
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011/6
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
3451
Gepost: 24-02-2014 18:54
Professional

runtoteun

werkplaats
Autocentrum Zijtaart
Universeel

Lid sinds: 16-12-2013
27 bijdragen
Goedendag, Ik ben benieuwd of er meerdere specialisten hetzelfde probleem herkennen. Klant komt, in december, binnen dat zijn bleutooth niet meer communiceert met zijn telefoon (of andere telefoons) sinds een update die hij op zijn telefoon heeft uitgevoerd. Bij de dealer diagnose laten stellen aangezien wij er met onze VAG-Com niet ver in konden en ze daar wellicht iets meer verstand hebben van dit soort storingen. Uiteindelijk €200 afgerekend met de mededeling dat ze na een paar 'harde resets' de RNS over de zeik gaat als zijn telefoon word gekoppeld maar niet als een ander toestel word gekoppeld. Kortom, daar hadden wij en de klant niets aan. En nu, twee maanden later, nadat de klant het stiekem toch nog eens geprobeert om de Samsung te koppelen werkt het systeem weer helemaal zoals het hoort. Mijn vraag is, waar heeft dit probleem gelegen en is het juist dat de klant hiervoor moet betalen? Gisteren met een kennis (werkt bij testcentrum TomTom) over dit probleem gehad en die gaf de suggestie dat dit door VW en Samsung wellicht is overlegd en dmv een andere software update van de telefoon is verholpen. Bestaat van dit probleem een technisch mededeling bij VW? Er lopen immers zoveel van die auto's over de hele wereld en er zijn zoveel bestuurders met een Samsung dat ik me niet kan voorstellen dat wij hier de enige zijn die met dit probleem te maken hebben gehad. Alvast bedankt voor reacties, Teun

Uitgelezen met

Bosch KTS en VAG-Com

Foutcodes

geen

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken