Gepost: 29-03-2010 12:42
iwan
Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel
Lid sinds: 04-09-2008
6387 bijdragen
Bij deze passat met DSG bak was het dubbelmassavliegwiel aan vervanging toe. Dit ivm rammel bij warme motor. Deze dus vervangen.
Twee dagen later kwam de cliënt terug met slecht lopende motor en heel veel rook ontwikkeling. Uitlezen gaf foutcode 18075 Injector cil 2 Electrical malfunction. Doormeten was lastig en kon niet heel duidelijk een conclusie geven. Omdat de draadboom in de cil.kop nog wel eens problemen geeft heb ik kleppendeksel verwijdert. Daar de injectoren doorgemeten op weerstand. Toen ik de stekker aan de zijkant van de cil.kop eraf haalde om daar opnieuw een weerstandmeting te doen, zat de hele stekker vol olie. Dit verklaarde de foutcode en lastige metingen. Na schoon maken van de stekker liep de motor weer normaal en was de foutcode weg.
De olie is erin gekomen, doordat de motor aan de linkerkant moest zakken om de bak eraf te halen. Toen is de olie dus in de stekker gelopen. Voor de zekerheid hebben wij de draadboom toch maar vervangen, omdat wij van mening zijn dat die olie eigenliojk niet door de afdichting heen mag lopen.
Dus nadat je deze type motoren heel scheef hebt laten hangen is het advies de stekker te controleren op olie.
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen