Gepost: 23-02-2003 16:54
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Hallo,
Het is mij opgevallen, dat er heel veel, met name trekkrachtproblemen te wijten zijn aan een vervuilde of defecte LMM. En de antwoorden zijn bijna allemaal eensluidend. Wij hebben met onze Passat TDI dit probleem ook denken wij. Wij hebben bij ongeveer 20.000 km een K&N fiter gemonteerd. De fabrikant claimt, dat er dan na ongeveer 50.000 tot 100.000 km pas weer schoongemaakt moet worden. Omdat wij vermogens verlies merken, maar toch vooral het niet meer halen van de topsnelheid, we komen niet meer eboven de 150 km per uur, hebben we de fiter gereinigd en opnieuw ingeolied. Het scheelt wel, maar het is niet onze "ouwe" TDI. Ligt het nu voor de hand te denken, dat het de LMM is of....? Onze auto is van 2000 heeft 70.000 km gelopen en is een z.g.n. rode D rode I.
Stel dat de LMM defect is, is er dan nog sprake van een coulance regeling bij de VW dealer of heb je gewoon vette pech? Is het LMM probleem evetueel zelf te checken?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken